Aktualności

Aktualizacja 0.8.2!

2012-12-11 19:45:26, komentarzy: 0

Aktualizacja 0.8.2 wprowadzi kilka nowych maszyn do arsenału. Na polach bitwy natomiast wybuchy staną się jeszcze bardziej ekscytujące. Poniżej znajduje się zarys zmian wprowadzanych przez nową aktualizację.

 

Nowe amerykańskie czołgi

Nowa gałąź w amerykańskim drzewku technologicznym! Prawie wszystkie pojazdy z nowej gałęzi posiadają bardzo szczególną cechę – posiadają magazynki. Dzięki temu są dość zbliżone do francuskich czołgów, posiadając ich siłę przebicia, co przypłacają dużym czasem przeładowania między magazynkami. Zachowują jednak amerykański styl. Nowa gałąź zaczyna się od czołgu lekkiego T21 na VI poziomie, po czym możliwe jest zbadanie czołgu T71 na VII poziomie. Na poziomach VIII i IX znajdują się czołgi średnie T69 i T54E1. Ostatnim pojazdem tej gałęzi na poziomie X jest potężny T57 Heavy. Pojazdy te na pewno zachwycą każdego fana amerykańskiej stali i dadzą możliwość stosowania zupełnie nowych strategii. 

 

 

 

Nowe pojazdy premium

Aktualizacja 0.8.2 przyniesie również trzy nowe pojazdy premium. Dwa z nich będą dostępne w brytyjskim drzewku rozwoju, będzie to TOG II*, czołg ciężki VI poziomu i niszczyciel czołgów VII poziomu, AT-15A. Oba te pojazdy będą ściągać na siebie dużo uwagi na polach bitew, zwłaszcza na początku. Trzecim pojazdem premium będzie FCM 50t, francuski czołg ciężki VIII poziomu. Ta bestia będzie godnym przeciwnikiem dla niemieckiego Löwe, który przez wielu uważany jest za najgroźniejszy pojazd premium w grze!

 

 

 

Cztery kolejne mapy przejdą lifting graficzny

Od czasu wprowadzenia wersji 0.8.0 powoli aktualizujemy mapy dostępne w grze. W tej aktualizacji zmodyfikowane zostaną następujące mapy: Prochorowka, Redshire, Erlenberg i Ruinberg. Wszystkie te mapy będą od teraz wyglądać znacząco lepiej. Poza nowym systemem renderowania i ładniejszymi efektami wizualnymi mapy będą również mniej obciążające dla komputerów.

 


 

To wszystko i dużo więcej będzie do Waszej dyspozycji natychmiast po wprowadzeniu najnowszej aktualizacji. Zapoznajcie się z  pełną listą zmian  dostępną na naszej stronie internetowej.

W celu wprowadzenia aktualizacji przeprowadzone zostaną prace konserwacyjne na serwerze gry. Prace potrwają od 5:00 do 11:00 w środę, 12 grudnia . Również tego samego dnia niedostępny będzie portal World of Tanks (w godzinach od 5:00 do 6:30) .

Gracze, którzy będą posiadali aktywne konto premium w momencie rozpoczęcia prac konserwacyjnych otrzymają kompensatę w postaci dodatkowego dnia premium.

Wojny klanów zostaną czasowo wyłączone, od 12 grudnia od godziny 4:15 do 13 grudnia do godziny 4:15, w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych.

 

Lista zmian wprowadzanych przez aktualizację 8.2

Główne zmiany:

  • Nowa gałąź amerykańskiego drzewka czołgów: lekkie T21 i T71, średnie T69 i T54E1, ciężki T57 ( gałąź będzie odchodzić od czołgu średniego V tieru, M7 ).
  • Wprowadzone zostaną następujące czołgi premium: brytyjski czołg cięzki TOG-2, Brityjski niszczyciel czołgów AT-15A, francuski czołg ciężki 1945 FCM 50t.
  • Dla potrzeb nowego systemu renderowania przerobione zostały następujące mapy:
    • Prochorowka
    • Redshire
    • Erlenberg
    • Ruinberg
  • Poprawiono odgłosy rykoszetów, trafień i przebicia pancerza.
  • Poprawiono odgłosy pocisków uderzających w elementy otoczenia i ziemię.
  • Poprawiono odgłosy dział małego kalibru.
  • Dodano flagę Jordanii.
  • Dodano osiągnięcie „Aleja Pattonów” za zniszczenie 100 czołgów Patton oraz M48A1 Patton III. Czołgi zniszczone przed wprowadzeniem medalu zostaną i wszyscy gracze zostaną odpowiednio odznaczeni.
  • Dodano Wyróżnienia – osiągnięcia bez stopni, które może zdobyć większa liczba graczy, kilkukrotnie w ciągu bitwy.
  • ‘Szczęściarz’ – Bądź świadkiem zniszczenia wrogiego pojazdu przez inny wrogi pojazd, musisz znajdować się nie dalej niż 10 metrów od zniszczonego pojazdu.
  • ‘Siła spokoju’ – Przetrwaj co najmniej 10 wrogich rykoszetów i trafień nie powodujących obrażeń z rzędu.
  • „Spartanin” ― przetrwaj trafienie przeciwnika,  gdy wystrzelony przez niego pocisk  zrykoszetuje lub nie przebije pancerza. Pojazd gracza musi mieć mniej niż 10% punktów wytrzymałości i musi przetrwać do końca bitwy.
  • ‘Ranger’ – Zniszcz wszystkie wrogie czołgi lekkie w bitwie (co najmniej trzy).
  •  Zwiększono zasięg dźwięków wystrzału i trafienia. Zmieniono ich brzmienie w przypadku, gdy źródło tych dźwięków jest odległe.
  •  Poprawiono minimapę na mapie „Smocza Grań”.

 

Mechanika gry: 

  • Przewrócone drzewa zapewniają w tej chwili bonus do kamuflażu podobny jak krzaki ( wcześniej w ogóle nie zapewniały bonusu do kamuflażu ).
  • Zlikwidowano lub bardzo zredukowano wstrząsy czołgu na gruzie, torach i małych obiektach.
  •  Skrócono czas stabilizacji czołgu na zboczach wzgórza.
  •  Naprawiono mechanizm przyznawania odznaczenia „Snajper” (od tej pory trafienia w członków plutonu, które nie spowodują żadnych uszkodzeń, nie są punktowane).
  • Zmieniono zasięg słyszalności wystrzałów i trafień, zmieniono sposób, w jaki te efekty brzmią z dala.
  • ‘Towarzysze Broni’ w tej chwili daje bonus do umiejętności ‘Mentor’
  •  Medal „Stalowa ściana” nie będzie już przyznawany po samobójstwie.
  •  Nie jest już możliwe przekwalifikowanie załogi do obsługi czołgów, nad którymi zostały przeprowadzone badania, ale które nie stacjonują w hangarze.
  •  ‘Służba Patrolowa’ w tej chwili wlicza się do medalu Kaya.
  • Poprawiono sposób przyznawania odznaczenia ‘Snajper’

 

Zmiany w pojazdach:

  • – Naprawiono niewielkie błędy w konstrukcji opancerzenia (dotyczące głównie przyrządów obserwacyjnych w następujących pojazdach:
  • Francja: AMX 38, AMX 40, ARL 44, D1, Hotchkiss H35, RenaultFT, Lorraine39 L AM, Lorraine 40 t,
     AMX 13 F3 AM, AMX 105AM i AMX 13 75;
  • Niemcy: PzKpfw B2 740 (f), E-100, PzKpfw 38H735 (f), Löwe, Leichttraktor,
     Panther-M10, PzKpfw 38 nA, PzKpfw 38 (t), PzKpfw III/IV, PzKpfw V-IV,
     PzKpfw VI Tiger, T-15, T-25, VK 1602 Leopard, VK 2801, VK 3001 (H),
     VK 3001 (P), VK 3002 (DB), VK 3601 (H), Wespe, GW Panther i Grille;
  • Stany Zjednoczone Ameryki: M18 Hellcat, M36 Jackson, M46 Patton, M48A1, M5 Stuart i M6A2E1;
     M26 Pershing, Ram-II, M4A3E2, T25/2, T49 i T92;
  • Związek Radziecki: А-32, М3 Stuart Lend Lease, IS-6, SU-85I, Т-50-2, Т-34-85, Tetrarch, Obiekt 212,
     Obiekt 704 i S-51.
  •  Następujące czołgi przeniesiono do systemu 16 grup pancerza: PzKpfw 35 (t), PzKpfw II i PzKpfw III Ausf. A.
  •  Poprawiono niektóre nazwy pojazdów w amerykańskim drzewie technologicznym.
  •  Naprawiono niektóre błędy w modelach i teksturach następujących pojazdów: Obiekt 268, Т-46, IS-8, czołg średni T2, FV215b, M36 Jackson, Grille i Tiger II.

 

Zmiany grafiki, ulepszenia techniczne

  • Zasięg rysowania obiektów został zwiększony; minimalny zasięg zwiększono z 400 do 600 metrów, a maksymalny z 1000 do 1400.
  • Poprawiono rysowanie drzew i roślinności, co powinno zmniejszać problemy ze spadkiem ilości klatek na sekundę, kiedy w widoku snajperskim znajduje się dużo roślinności.
  • Poprawiono problemy z płynnością gry na niektórych komputerach (zwłaszcza z kartami Radeon) na następujących mapach: Step, Południowe Wybrzeże, Autostrada, Kopalnie, Bezdroża, Klasztor.
  • Poprawiono błędne wykrywanie jakości tekstur w ustawieniach grafiki.
  • Zmieniono i poprawiono efekty zniszczeń w przypadku niektórych obiektów i budowli.
  • Przerobiono niektóre obiekty otoczenia w oparciu o możliwości nowego silnika graficznego.
  • Dodano cień czołgów w garażu.
  • Dodano efekt zmniejszonej widoczności i jaskrawości emblematów i napisów w widoku pośmiertnym

 

Interfejs użytkownika:

  • Interfejs bitewny: ikony modułów w lewym dolnym rogu dostały pasek postępu napraw.
  • Poprawiono ostre kąty kamery w czasie interakcji z niektórymi elementami otoczenia w niektórych sytuacjach.
  • Zmniejszono rozrzut pomiędzy pojazdami różnych poziomów  w drzewku rozwoju.
  • W drzewku rozwoju powrót do drzewka głównego został ułatwiony (poprzez kliknięcie na fladze zamiast linków czy odnośników)
  • W drzewku rozwoju cena i wartość doświadczenia danego czołgu/modułu będzie wyświetlana niezależnie od tego, czy został on już zbadany czy też nie.
  • W drzewku rozwoju będzie można sprawdzić brakującą ilość doświadczenia potrzebną do zbadania danego modułu lub brakującą ilość kredytów do jego kupienia.
  • Sposób wyświetlania doświadczenia w drzewku rozwoju został zmieniony.
  • Poprawiono oglądanie innych graczy w widoku pośmiertnym:
  •  Poprawiono wskaźnik utonięcia.
  •  Dodano wskaźnik pokazujący pusty magazyn amunicji.
  •  Dodano status modułów i członków załogi.
  • Usunięto wyświetlanie uszkodzeń zadanych sojusznikom z ekranu podsumowania bitwy.
  • Wyświetlana wiadomość „Nie można się połączyć. Prawdopodobnie połączenie jest blokowane przez zaporę” zmieniono na „Nie można podłączyć się do serwera. Prawdopodobnie trwa konserwacja serwera lub trzeba sprawdzić ustawienia połączeń”.
  • Stara wiadomość o próbie zalogowania ze starej wersji klienta została zmieniona z „Pakiet wysłany na serwer zadziałał błędnie” na „Błąd przy autoryzacji połączenia. Prawdopodobnie Twoja wersja klienta gry jest stara lub uszkodzona”.
  • Zmieniono sposób wyświetlania informacji o pancerzu ( bez wyświetlania samego pancerza )na czołgach: SU-5, T-46, KW-13, SU-85B, SU-101, Objekt 268, KW-2, KW-3, IS-3, KW-4, IS-8, IS-7, ISU-152, VK 4502A, PzKpfw V Panther, Centurion Mk. 7/1, Centurion Mk3, FV4202, Covenanter, Cruiser MkI, Valentine, Caernarvon, M6. 
  • Usystematyzowano wizualizację wyświetlanych nazw brytyjskich czołgów.
  • Całkowicie zmieniono okno sprzedaży czołgów.
  • Na liście drużyn usunięto „0” z licznika fragów (jest teraz wyświetlane puste miejsce).
  • Poprawiono niektóre podpowiedzi w „sklepie”.

 

Zrebalansowanie pojazdów:

  • Zredukowano ilość doświadczenia potrzebną do odkrycia silnika 2xLeyland164 do 310 punktów.
  • Zwiększono koszt zbadania czołgu Churchill po Matyldzie do 11,500 punktów.
  •  Rozmiary czołgu Löwe zostały dostosowane zgodnie ze źródłami historycznymi: wysokość zwiększono o 21 cm, a długość lufy działa o 10 cm.
  •  Zwiększono limit udźwigu zawieszenia FV221A w czołgu Caernarvon z 62 000 kg do 63 000 kg.
  •  Współczynnik penetracji brytyjskich pocisków APDS Mk. 1T 17-funtowego działa Mk. II kalibru 77 mm zmniejszono z 226 mm na 208 mm.
  •  Pociski odłamkowo-burzące Mk. 10T są teraz kompatybilne z działem czołgu Matilda Black Prince.
  •  Cenę silnika Continental AV-1790-5B czołgu M103 zmieniono z 65 500 na 80 000 kredytów.
  •  Zwiększono limit udźwigu zawieszenia T25/2T1 w czołgu T25/2 z 43 800 kg do 43 805 kg.
  •  Zmniejszono cenę kamuflażu do czołgu SU-122-44 o 12%.
  •  Zmniejszono koszt naprawy czołgu SU-101 o 9%, opłacalność wzrosła o 10%.
  •  Poprawiono opancerzenie boków czołgu Matilda (penetracja ekranu przeciwkumulacyjnego nie powoduje już żadnych uszkodzeń).
Typ 59:
  • Prędkość obrotu czołgu została zmieniona z 45 na 46 stopni/s
  • Zmniejszono o 5% rozrzut działa w momencie obrotu wieży
  • Zmniejszono opór podłoża o 10%.
  • Zmieniono poziom silnika NORINCO 12150L z 9 na 8
  • Zwiększono koszt naprawy silnika NORINCO 12150L o 22%.
  • Zwiększono masę kadłuba z 15 400 kg do 16 478 kg.
  • Zwiększono grubość pancerza wieży czołgu Typ 59 ze 104 mm do 130 mm.
  • Zmniejszono grubość tylnego pancerza wieży czołgu Typ 59 z 65 mm do 60 mm.
  • Zwiększono czas przeładowywania działa kalibru 100 mm czołgu Typ 59 z 8,0 s do 8,7 s.
  • Zmieniono czas celowania działa Type 59 z 2.86  na 2,9 s
  • Zmieniono uszkodzenia pocisków Chuan bei-412 z 230 na 250 punktów
  • Zmieniono penetrację pocisków Chuan bei-412 z 175mm na 181mm
  • Zmieniono uszkodzenia pocisków Chuan chao-412 z 230 na 250 punktów
  • Zmieniono penetrację pocisków Chuan chao-412 z 235mm na 241mm
  • Zwiększono prędkość obrotu wieży z 45 do 46 stopni/s.
Typ 62:
  • Zwiększono limit udźwigu zawieszenia czołgu Typ 62 z 21 850 kg do 24 000 kg.
  • Prędkość obrotu zawieszenia Type 62 zmieniona z 45 tna 54 stopni/s
  • Zmniejszono o 16% rozrzut działa w momencie obrotu czołgu
  • Zwiększono opór twardego gruntu o 34%.
  • Zwiększono opór średniego gruntu o 32%.
  • Zwiększono opór miękkiego gruntu o 23%.
  • Poziom silnika NORINCO 12150L-3 zmieniano z VII na V
  • Zmniejszono koszt naprawy silnika NORINCO 12150L-3 o 56%.
  • Masa czołgu została zwiększona z 7400 do 7860 kg
  • Typ 62 został przeniesiony na poziom VII
  • Prędkość maksymalna w czasie przemieszczania się do przodu została zmieniona z 50 km/h do 60 km/h
  • Grubość dolnej części przedniego pancerza wieży czołgu Typ 62 zmieniono z 50 mm na 45 mm.
  • Grubość pancerza płyty osłaniającej działo czołgu Typ 62 zmieniono z 90-115 mm na 45 mm.
  • Grubość pancerza tylnej części wieży czołgu Typ 62 zmieniono z 32-36 mm na 20 mm.
  • Grubość górnej części przedniego pancerza kadłuba czołgu Typ 62 zmieniono z 25 mm na 35 mm.
  • Grubość dolnej części przedniego pancerza kadłuba czołgu Typ 62 zmieniono z 25 mm na 30 mm.
  • Grubość pancerza na bokach kadłuba czołgu Typ 62 zmieniono z 25 mm na 20 mm.
  • Grubość pancerza tylnej części kadłuba czołgu Typ 62 zmieniono z 16 mm na 20 mm.
  • Grubość pancerza zawieszenia czołgu Typ 62 zmieniono z 10 mm na 25 mm.
  • Czas celowania działa Type 62-85TS został zmieniony z 2.29 s na 2.3 s
  • Czas przeładowania działa Type 62-85TS  został zmieniony z 5.71 s na 5.7 s
  • Rozrzut działa Type 62-85TS zmniejszono z 0.39m na 0.37 m
  • Zmieniono uszkodzenia pocisków Po-365 z 160 na 180
  • Współczynnik penetracji pocisków Po-365 zwiększono z 205 mm do 250 mm.
  • Zmieniono uszkodzenia pocisków Chuan bei-367 z 160 na 180
  • Zmieniono penetrację pocisków Chuan bei-367 z 130mm na 145mm
  • Zmieniono uszkodzenia pocisków Sha bao-367 z 280 na 300
  • Prędkość obrotu wieży Typ 62 została zmieniona z 46 stopni/s na 48 stopni/s
  • Masę wieży zwiększono z 3000 kg do 5000 kg.
  • Wytrzymałość zwiększona z 690 na 880
FV215b:
  • Limit obciążenia FV215b zmieniono z 68000kg na 73000kg
  • Rozrzut działa w trakcie jazdy i obracania wieży zwiększono o 25%.
  • Masę kadłuba czołgu zwiększono z 35 270 kg do 37 358 kg.
  • Grubość przedniego pancerza wieży czołgu FV215b zmieniono ze 152 mm na 254 mm.
  • Grubość pancerza boków wieży czołgu FV215b zmieniono ze 112-130 mm na 203-228 mm.
  • Grubość pancerza płyty osłaniającej działo czołgu FV215b zmieniono z 200 mm na 254 mm.
  • Grubość pancerza boków wieży czołgu FV215b zmieniono z 89 mm na 152,4 mm.
  • Grubość pancerza tylnej części wieży czołgu FV215b zmieniono z 70 mm na 101,6 mm.
  • Grubość pancerza włazu dla dowódcy zmieniono z 70-112 mm na 101,6-152,4 mm.
  • Grubość pancerza górnej części przodu kadłuba zmieniono ze 130 mm na 152,4 mm.
  • Grubość pancerza górnej pochylonej części przodu kadłuba zmieniono z 51 mm na 101,6 mm.
  • Grubość pancerza boków kadłuba zmieniono ze 130 mm na 152,4 mm.
  • Grubość pancerza tyłu kadłuba zmieniono z 51 mm na 76,2 mm.
  • Czas przeładowania działa 120 mm L1A1 zmieniono z 7.5 s  na 8.7 s
  • Rozrzut działa 120 mm L1A1 zwiększono o 14%
  • Rozrzut działa 120 mm L1A1 w czasoe pbrpti zwiększono o 60%
  • Rozrzut działa 120 mm L1A1 zwiększono z 0.32m na 0.33m
  • Masę wieży zmieniono z 13 800 kg na 16 500 kg.
  • Odporność zmniejszono z 2600 do 2500.
IS:
  • Grubość pancerza boków i tyłu wieży czołgów IS-122 i IS-85 zmieniono ze 100 mm na 90 mm.
  • Grubość pancerza płyty osłaniającej działo czołgów IS-122 i IS-85 zmieniono ze 100 mm na 60 mm.
KV-1S
  • Grubość pancerza boków i tyłu wieży czołgu KW-85 zmieniono ze 100 mm na 90 mm.
  • Grubość pancerza płyty osłaniającej działo czołgu KW-85 zmieniono ze 100 mm na 60 mm.
  • Grubość pancerza włazu dla dowódcy zmieniono ze 100 mm na 90 mm.
Т-34:
  • Grubość pancerza przodu wieży i płyty osłaniającej działo czołgu T34 mod. 1942 zmieniono z 60 mm na 52 mm.
  • Grubość pancerza boków wieży czołgu T34 mod. 1942 zmieniono z 45 mm na 52 mm.

 

Poprawki:

  • Znaleziono i usunięto błąd powodujący zniknięcie pocisku po trafieniu w jarzmo działa i uderzenie w działo bez jego uszkodzenia.
  • Poprawiono błąd ze znikaniem pocisku po przebiciu pancerza warstwowego i odbiciu się od pancerza głównego.
  • Poprawiono błąd powodujący zmianę czołgów w obiekty latające z powodu utraty pakietów przy wysokim pingu.
  • Poprawiono zmianę pozycji i przesuwanie się celownika w widoku snajperskim.
  • Poprawiono zbyt wysokie uszkodzenia zadawane taranowaniem w niektórych przypadkach.
  • Zmieniono niski koszt napraw w przypadku zatopienia czołgu.
  • Poprawiono blokowanie się czołgu na mapie globalnej po jego zatopieniu.
  • Poprawiono błąd powodujący, że niekiedy zniszczony czołg wciąż otrzymywał doświadczenie za podświetlanie przeciwnika.
  • Poprawiono rzadki błąd powodujący pojawianie się graczy w trybach, z których zrezygnowali.
  • Poprawiono błąd, powodujący znikanie ognia ze zniszczonych pojazdów na względnie niskich dystansach.
  • Poprawiono wygląd i niezgodność modelu kolizji w przypadku niektórych budynków i obiektów.
  • Poprawiono możliwość wejścia do interfejsu przedbitewnego w ramach bitew specjalnych, z których nie można było potem wyjść.
  • Poprawiono zaokrąglanie odsetka zwycięstw/porażek na niektórych okienkach statystyk.
  • Usunięto z ekranu osiągnieć po bitwie informację o uszkodzeniach zadanych własnej maszynie.
  • Poprawiono rzadki błąd powodujący że zniszczenie magazynu ammunicji nie było uwzględnianie na ekranie osiągnieć po bitwie.
  • Poprawiono wpływ ustawień celownika snajperskiego na celownik w trybie zręcznościowym.
  • Poprawiono błędy w wyświetlaniu statystyk po bitwie.
  • Poprawiono błędy w kamuflażu Pz IV/V oraz A-32.
  • Poprawiono modele i tekstury Objektu 268, T-46, IS-8.
  • Poprawiono napisy i emblematy na czołgach KW-5 oraz M5 Stuart.
  • Poprawiono błędy w modelach zniszczonych maszyn: Gw Panther, E 100, Lowe, Grille, Lorraine 39 L AM, Lorraine 40t, T25-2, Panther M10, Objekt 212, Objekt 704, AMX 13F3AM, AMX 105AM, ARL 44, Matylda, AMX 13-75.
  • Poprawiono błędy efekt strzału z 8,8 cm KwK 43 L/71 na czołgu Tiger, działo T122 kalibru 120 mm i działo M58 kalibru 120 mm do czołgu M103.
  • Poprawiono efekt spalin wychodzących z rur wydechowych silnika B-2K na czołgu KW.
  • Poprawiono nazwy niektórych czołgów amerykańskich.
  • Poprawiono błędne wyświetlanie się trafień i penetracji na czołgach KW-1S oraz T110E4.
  • Poprawiono opis odznaczeń „Specjalista” oraz „Snajper”
  • Poprawiono opis medali de Laglanda.
  • Naprawiono błąd skutkujący zablokowaniem czołgu w Wojnach Klanów po zatopieniu.
  • Naprawiono błędy kamuflażu czołgów Pz V/IV, A-32 i M6A2E1.
  • Naprawiono błąd w opisie wymogów dotyczących odznaczeń „Specjalista” i „Snajper”.
  • Naprawiono błąd dotyczący wskaźnika opóźnień w przypadku zerwania połączenia.
  • Naprawiono rzadki błąd dotyczący szybkiego celowania, występujący podczas autocelowania, gdy pojazd jest w bezruchu.

Do boju, czołgiści! 

 

Źródło: World of Tanks 

« powrót

Dodaj nowy komentarz

Kreator stron internetowych - przetestuj